Grimme Varitron 270 aardappelrooier op aardappelrooier.com

Aardappelrooier te koop

Beeldbuijs maakte met plezier een eenvoudige, doeltreffende site voor Bouke Admiraal, handelaar in aardappelrooiers. Admiraal koopt en verkoopt vanuit Goeree-overflakkee uienrooiers, bollenrooiers maar vooral aardappelrooiers.

Meer specifiek verbouwt hij op verzoek ook een aardappelrooier tot uienrooier of bollenrooier, zijn specialiteit. Daarnaast zijn er ook allerlei andere landbouwmachines die hij in- en verkoopt, maar aardappelrooiers vormen het speerpunt.

Er was al wel een site waar zijn aanbod op stond, maar de SEO liet te wensen over. Dat hebben we samen van de grond af aan beter opgezet, te beginnen bij de basis:

  1. Er is een kortere, meer relevante domeinnaam geregistreerd, bestaande uit het belangrijkste trefwoord. Veel mooier kun je het bijna niet treffen. Meestal zijn dit soort domeinnamen al jaren vergeven, maar dit keer hadden we geluk.
  2. Door per machine een apart bericht op de site te maken wordt het voor zoekmachines veel duidelijker wat er op de site te vinden is.
  3. Minstens zo belangrijk is dat het daardoor voor klanten óók veel overzichtelijker wordt. Ze kunnen makkelijker vinden wat ze zoeken.
  4. De producten zijn nu namelijk ook overzichtelijk onderverdeeld in categorieën, in plaats van dat ze achter elkaar op één lange pagina staan.
  5. De oude site bevatte nauwelijks tekst. Het valt ook niet altijd mee om bij elke rooier een een verhaal te schrijven, maar door in ieder geval de informatie die wél bekend is als tekst te vermelden, wordt de inventaris veel beter vindbaar. Het lijkt een open deur maar toch wordt dit bij veel websites nog vergeten.

Vlak voor en tijdens de oogst bereikt de interesse in aardappelrooiers een hoogtepunt. Om daar optimaal gebruik van te maken en de site nog vaker bij gebruikers van Google onder de aandacht te brengen, hebben we een kleine adWords-campagne opgezet.

Omdat er weinig concurrentie was op de gekozen zoekwoorden, was het makkelijk om een groot aantal mensen te bereiken met weinig kosten: In twee maanden tijd klikten 238 mensen, bijna 3% van de kijkers, door naar de site.

Ook een website waar je echt wat aan hebt? Bel of mail Léon Buijs.